« Vissza Az elmúlt három hónapban közel 1000 lakásbiztosítást vizsgáltunk meg közösen ügyfeleinkkel, amelyekről a következő tapasztalatokat gyűjtöttük:


1.) Általánosan probléma, hogy az ügyfelek nem jelentik be a lakásbiztosítást érintő változásokat. Ilyen például, ha a biztosítás szerződője, aki egyben a szerződés jogi képviselője már évekkel ezelőtt meghalt. A halálesetet több ok miatt is be kell jelenteni a biztosító felé, az egyik, hogy megkíméljük magunkat egy későbbi kellemetlen helyzettől, a másik ok, hogy a biztosító tudjon szolgáltatni, mert a legtöbb lakásbiztosításnak része a baleseti halálra szóló térítés, de több konstrukciónak része a személybiztosítás, így része a haláleseti- vagy a temetési költségtérítés is.

A lakásbiztosítások megkötésekor nyilatkozni kell arról, hogy az otthon az állandóan lakott vagy sem, több biztosítónál arról is, hogy bérbe adott vagy bérbe vett - ezeket a változásokat is be kell jelenteni, ugyanis ezek elmulasztása esetén az adott biztosító mentesülhet a szolgáltatás alól. Ez azt jelenti, hogy ha a lakásbiztosítást megkötöttük és akkor lakott volt az ingatlan, de ezt követően (mert a nagyszülő a gyermekekhez, unokákhoz költözött) nem laknak benne állandó jelleggel, akkor ezt jelezni kell a biztosító felé.

Remélem mindezek után egyértelmű, ha építünk egy garázst, vagy bővítjük ingatlanunkat további hasznos alapterülettel azt az előbbi okok miatt szintén be kell jelenteni a biztosító felé. Itt kell megjegyezni azt a tényt is, hogy sok esetben nem megfelelően lett feltüntetve a hasznos alapterület, pár négyzetméter nem probléma, de a több tíz négyzetméter már jelentős mértékben befolyásolja az ingatlan biztosítási összegét. Sajnos nem egy alkalommal találkoztunk azzal a ténnyel is, hogy a lakásbiztosítás tartalmazott melléképületre szóló biztosítást is. Ekkor derült ki, hogy nem is volt soha melléképület.

2.) A társasházi lakásban élőknek csak (!) ingóságbiztosítást szükséges kötniük, amennyiben teljes körű társasházi biztosítással rendelkeznek. Meg kell jegyezni, hogy a társasházi lakások 30%-nál duplán van biztosítva az épület: ez azt jelenti, hogy a társasház által kötött épületbiztosítás mellett az ügyfél nemcsak ingóságbiztosítást fizet, hanem épületbiztosítást is, ami kb 20-25 ezer Ft évente. Ezt az esetet hívjuk többszörös biztosításnak, amit jogszabály is tilt és egyúttal meg kell jegyezni, hogy a biztosító nem fog kétszer fizetni ugyanazért a kárért. Ezért az évi 20-25 ezer Ft megfizetése az épületbiztosításra felesleges!

3.) Találtunk 15-20 olykor még 26 évvel ezelőtt megkötött lakásbiztosítást is. Egy 15 éves lakásbiztosítás például a következő balesetbiztosítási szolgáltatásokat tartalmazta:

  •       baleseti halál esetén 12.000 Ft!
  •       baleseti rokkantság esetén 24.000 Ft!
  •       csonttörés esetén 500 Ft!
                15 évvel ezelőtt ez a szolgáltatás elégséges lehetett, azonban ez ma: SEMMI.

Ennek ismeretében gondolhatjuk, hogy a 3-5 évnél régebben kötött biztosítások milyen szolgáltatási tartalommal bírhatnak:

  • Nincs értékkövetés, azaz a biztosítás az évek múlása miatt nem a valódi értékekre szól
  • Nincs benne villámcsapás másodlagos hatása – azaz a villámcsapás közvetett hatása miatt bekövetkezett túlfeszültségből eredő károkat nem térítik
  • Csak tűz és elemi kár kockázatra térít és kiegészítő biztosítás nem tartozik hozzá – azaz, sem csőtörés esetén, sem üvegtörés esetén, sem lopás vagy rablás esetén nem térít a biztosító stb.

4.) Tipikus hiba az ingóságok értékének meghatározásakor, hogy nem tekintik át a betörésvédelmi előírásokat. Ennek a következménye egy káresetnél (azaz, amikor szükség lesz rá!) elő fog kerülni. Ez azt jelenti, hogy hiába van a példa kedvéért 10 M Ft értékű ingóságunk, amit ezen az értéken biztosítunk is és ennek megfelelően fizetjük a biztosítás díját, ha a biztosítási összeghez tartozó betörésvédelmi előírásnak nem felel meg az ajtók, nyílászárók stb. Ekkor egy totálkár (teljes megsemmisülés) esetén lehet, hogy csak 6 M Ft-ot kapunk a 10 M Ft helyett.

5.) Elég gyakori a régebben kötött lakásbiztosítások esetén, hogy tartalmaz levonásos önrészt, amiért a biztosító kedvezményt (kb. 5%-ot) ad a biztosítás díjából. Mit jelent ez? Ha a kárérték 25.000 Ft és az önrész 10.000 Ft, akkor a biztosító csak a kettő különbözetét fizeti ki. El kell gondolkodni azon, hogy ez a kedvezmény mennyit ér Önnek.

A fentiek alapján Önben bizonyára már nem merül fel a kérdés, hogy miért kell aktualizálni a lakásbiztosításokat. Olyannyira fontos ez, hogy a legtöbb biztosító az évfordulós (éves értékkövetésről szóló) levelében, maga javasolja, hogy módosítsák a biztosító aktuális kínálatában lévő korszerűbb, több szolgáltatást tartalmazó csomagra. Mi ennek fényében dolgozzuk korszerűbbre a meglévő lakásbiztosításokat ugyanannál a biztosítónál, ahol az Ügyfél jelenleg van.

A
 lakásbiztosítások átdolgozásának eredménye, hogy az Ügyfél továbbra is az adott biztosító ügyfele marad. A legtöbb esetben sokkal több és magasabb szolgáltatást kap az ügyfél miközben 20-30%-al olcsóbb díjat fizet, megjegyzem: vannak esetek 50%-os díjcsökkenésre is!

 

Tévhitek az ONLINE kötött lakásbiztosításokról

Reklámokban arra buzdítják az ügyfeleket, hogy a lakásbiztosítást ONLINE kössék meg, a KGFB-hez hasonló módon, mert így összehasonlítva látjuk a kínálatot és ki lehet választani a számunka legmegfelelőbbet, vagy a legolcsóbbat.

Valójában egyik érv sem igaz, ONLINE kötésnél lakásbiztosítás esetén a legritkább esetben tud megvalósulni bármelyik is.

Amíg a KGFB-nél a biztosítási szolgáltatás bizosítótól függetlenül törvény által meghatározott módon megegyezik – így összehasonlíthatóvá válnak a biztosítási díjak -, addig a lakásbiztosításoknál a biztosítók még ha ugyanarról a biztosítási eseményről beszélnek, mást is érthetnek alatta. Például a „Beázás” biztosítási esemény esetén az egyik biztosító nem fizeti ki a tartós esőzésből eredő károkat – holott Ön, mint Ügyfél ilyen védelmet szeretne. Amennyiben az Ügyfél kiválasztja a „Beázás” fedezetet, lehet hogy pont az nem lesz biztosítva, amit szeretett volna biztosítani.

Arra a kérdésre, hogy minden esetben a legolcsóbb-e az ONLINE kötés, egyértelmű NEM a válasz, ugyanis összetett, sok biztosítót felölelő kalkulátorok nem tudják pontosan, aprólékosan lekövetni az adott Ügyfél igényeit, még inkább a maximálisan adható kedvezmények maximumát.

Összegezve, ha Ön egyénre szabott, minőségileg magas szolgáltatású, de kedvező díjú lakásbiztosítást szeretne, vagy csak meg szeretne győződni arról, hogy jelenleg az Ön igényeinek teljesen megfelelő legkedvezőbb díjú lakásbiztosítást fizetni: egyeztessen velünk és egy személyes találkozó során átvizsgáljuk szerződését, és ha szükséges, elkészítjük a legmegfelelőbb ajánlatot.


 
Ennek ismeretében tekintsük át közösen az Ön lakásbiztosítását is!
 

Következő cikkünkben azzal fogunk foglalkozni, hogy Önnek, mint a lakásbiztosítás szerződőjének, az ingatlan tulajdonosának milyen kötelezettségei vannak, hogy egy káresemény során a biztosító szolgáltatására sor kerülhessen.
« Vissza